kalkulacja kosztów produkcji i analiz, w tym m.in.: kosztów w ujęciu rodzajowym i funkcjonalnym w wyznaczonym obszarze, TKW, odchyleń od cen ewidencyjnych i innych wynikających z potrzeb bieżącej działalności firmy,
uczestnictwo w procesie rozliczania produkcji,
monitorowanie kosztów i odchyleń oraz dostarczanie wiarygodnej informacji zarządczej, służącej do podejmowania decyzji Zarządowi Spółki,
analiza efektywności produkcji i wykorzystania maszyn oraz zasobów ludzkich,
wdrażanie i rozwój nowych mechanizmów i systemów kontroli,
uczestnictwo w procesie oceny efektywności inwestycji produkcyjnych,
uczestnictwo w procesie budżetowania i prognozowania,
uczestnictwo w procesie zamknięcia miesiąca,
uczestnictwo w procesie kontroli finansowej realizowanych i planowanych projektów biznesowych, oceny rentowności, analizy odchyleń od budżetu,
uczestnictwo w tworzeniu narzędzi oraz procedur kontrolingowych,
współpraca w zakresie projektów optymalizacyjnych.